Stilleben, vecka 47

Lite sent inlägg men bättre sent än aldrig!

Förra veckan jobbade vi med stilleben. Det första 1-2 dagarna jobbade jag bara med blyerts och kol vilket var kul men blev svårare att uppskatta ju längre man jobbade med det. I mitten av veckan fick jag tanken att jag skulle försöka med akvarell och då gick det undan! Jag lärde mig att bara jag får använda färger så blir nästan vad som helst mycket roligare får mig, sen så hjälper det också att akvarell är ett av mina favoritmaterial att jobba med. Hade heller aldrig jobbat med akvarell vid staffli men det var inga svårigheter.

Lärde mig mycket om hur man går till väga för att måla av saker och lärde mig mycket om att blanda till färger som man ser på objekt i verkligheten.

20161124_16273020161124_13473620161124_162003

 

 

Kommentera

