Första blogginlägget

Hej! Denna bloggen kommer jag använda för att dela med mig om mitt konstskapande och processen som jag går igenom i varje projekt.

Just nu så studerar jag på bild- och konstlinjen åk 1 på Löftadalens folkhögskola och den är väldigt givande och jag har utvecklats mycket sen jag började mina studier här 29 augusti vilket är väldigt spännande. Hittills har vi jobbat med med lite allt möjligt som till exempel porträttmålning i kol, självporträtt i lera och just nu jobbar vi med att måla landskap i akvarell.

Det som har varit mest givande hittills har varit att jobba med självporträttet i lera. Lärde mig mycket om anatomin i ansiktet och eftersom man jobbar tredimensionellt så lär man sig att se på ett ansikte på ett helt annat sätt.

Det var allt för mig den här gången!

Kommentera

